Plánování rozhlasové komunikační kampaně je systematický proces !
V průběhu tohoto procesu je potřeba znát odpověď na mnoho otázek.
- Jak naplánovat rozhlasovou komunikační kampaň?
- Jaká jsou kritéria výběru rozhlasových stanic a produktů?
- Jak optimalizovat plánovanou kampaň a jaká jsou hlediska efektivity?
- Jaké nástroje využít a jak je efektivně použít?
Při plánování komunikačních aktivit je velmi důležité si plně uvědomovat, jak rádio funguje a jakého efektu může dosáhnout.
Mediální ukazatele
- Weekly Reach – počet, (%) různých lidí v dané cílové skupině, kteří poslouchali médium po určitou dobu během posledních 7 dnů
- Daily Reach – počet, (%) různých lidí v dané cílové skupině, kteří poslouchali médium včera alespoň 5 minut
- Share – určuje v procentech podíl média na celkovém poslechu v cílové skupině a časovém období
- ATS relativ – Average Time Spent udává průměrnou dobu, kterou osoba z cílové skupiny poslouchala médium přepočtenou na posluchače
- AQH – Average Quarter Hour udává kolik lidí z cílové skupiny v průměru poslouchalo médium v daném období (má vztah k GRP – pro 1 inzerát v pásmu AQH = GRP)
- Net Reach – čistý zásah, udává počet různých osob cílové skupiny, které byly alespoň jednou zasaženy danou komunikační kampaní (%, ´000), sám o sobě nevypovídá nic o frekvenci zásahu
- GRP – Gross Rating Points, kumulovaný zásah, udává počet kontaktů reklamního sdělení, přičemž každý jednotlivec je započítán tolikrát, kolikrát byl kampaní zasažen (%, ´000), nezohledňuje cenu za oslovení komunikační kampaní
- CPT – Cost per Thousand, cena za tisích zásahů z určité cílové skupiny, vypočítá se jako podíl ceny reklamní kampaně a počtu zásahů (GRP) v tisících
- CPP – Cost per Point, cena za bod, cena za oslovení 1% osob z cílové skupiny (osoby se mohou opakovat), vypočítá se jako podíl ceny reklamní kampaně a počtu GRP (v %)
- Frekvence zásahu = OTH – udává kolikrát byla každá osoba z cílové skupiny průměrně zasažena komunikační kampaní, vypočte se jako podíl kumulovaného zásahu kampaní a čistého zásahu (GRP/Net Reach)
- Afinita cílové skupiny – udává míru vhodnosti konkrétního média pro danou cílovou skupinu, vypočte se jako podíl kumulovaných pokrytí kampaně počítaných pro dvě různé cílové skupiny, hodnota větší než jedna znamená, že kampaň je vhodnější pro cílovou skupinu, jejíž GRP je v čitateli, jedná se o index, tedy bezrozměrnou veličinu – neříká nic o síle zásahu ani o ceně za zásah
Společnost Media Marketing Services Vám nabízí možnost nalézt na tyto otázky odpovědi v prezentaci, kterou si můžete stáhnout níže…
Stáhnout přílohy: Radio_Planning