Radio Projekt: Rozhlasovému trhu dál vládne MMS
(07.05.09) Z dnes zveřejněných dat Radio Projektu vyplývá, že společnost MEDIA MARKETING SERVICES (MMS) si udržuje vedoucí postavení na českém rozhlasovém trhu.
Rádiím, která MMS vůči zadavatelům reklamy zastupuje, vzrostla v období od 1. 10. 2008 do 31. 3. 2009 týdenní poslechovost o 85 tisíc lidí na celkových 4.760.000 posluchačů týdně. Podíl MMS na českém rozhlasovém trhu tak činí 37,7 %.
MMS tak téměř zopakovala předchozí nárůst. Při minulém vyhodnocování dat Radio Projektu si rádia zastupovaná tímto mediazastupitelstvím připsala 93 tisíc týdenních posluchačů. Aktuální denní poslechovost 57 stanic v portfoliu MMS dosáhla 2,751 milionu posluchačů, což je ve srovnání s posledním průzkumem, zveřejněným v únoru, o 54 tisíc více. V podílu na trhu tak společnost MMS zvýšila svůj odstup před konkurenční RRM na 4,3 %.
Tradičně vysokou poslechovost zaznamenala i rádia vlastněná skupinou Media Bohemia, do níž MMS patří. Jak Hitrádia, tak rádia rodiny Blaník týdně poslouchá téměř 1,3 milionu lidí (1,29, respektive 1,27 milionu). Samotné rádio Blaník s poslechovostí 957 tisíc lidí týdně atakuje hranici milionu posluchačů a je tak jednoznačně nejúspěšnějším regionálním rádiem v ČR. Výrazně si polepšila i rodina Fajn rádií, která si připsala 37 tisíc týdenních posluchačů a zvýšila svou poslechovost na 450 tisíc lidí týdně. Z nejmladší rodiny rádií – Rock Rádií – si nejlépe vedlo Rock Rádio Šumava, kterému vzrostla týdenní poslechovost o 5 tisíc lidí na celkových 88 tisíc.
Údaje o poslechovosti jsou pravidelným výstupem měnového výzkumného projektu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median, který mapuje poslechovost českých rádií v populaci ČR ve věku 12-79 let. Výsledky jsou zveřejňovány čtvrtletně za klouzavé pololetí. Aktuálně publikovaná data o poslechovosti se týkají období od 1. 10. 2008 do 31. 3. 2009. Poslední Radio Projekt, na jehož výsledky se v porovnávání odvoláváme, hodnotil období od 1. 7. do 17. 12. 2008.