Proč rádio?
Rádio jako masové médium dokáže vyvolat dostatečně silný zásah a oslovit široké spektrum cílových skupin. Poslechovost v sedmi dnech se dlouhodobě pohybuje okolo hranice 90 % populace. (12-79 let)
Významným faktem je, že posluchač stráví se svou oblíbenou stanicí v průběhu nákupního „prime time“ mnohem delší čas, než který věnuje ostatním médiím. Průměrná doba poslechu rádia je 5 hodin denně.
Navíc jako jedno z mála médií dokáže rádio působit bezprostředně před nákupem a tím přímo ovlivnit spotřební chování.
Charakteristickou vlastností rozhlasových stanic je skutečnost, že dokáží být posluchači velmi blízké
a ti si k němu často vytvářejí silný emocionální vztah.
Strategické úlohy rádia v rámci komunikačního mixu:
- Budování znalosti značky (rádio má schopnost rychle zajistit potřebnou frekvenci zásahu)
- Podpora image (rádio umí vyprávět příběhy)
- Podpora prodeje (rádio dokáže zajistit rychlý a cenově efektivní zásah širokého spektra cílových skupin)
Rádio je významným komunikačním prostředkem.
Rozhlasovou komunikaci využívají všechny typy klientů a zhruba jedna desetina všech reklamních investic směruje do rádií.
Komplexní charakteristiky rádia a odpovědi na další otázky jako:
- Jaké rádio je?
- Jak působí na posluchače?
- Funguje rádio jako komunikační nosič?
- Co je základem úspěšné komunikace?
- Proč zařadit rádio do komunikačního mixu?
Najdete na stránkách www.procradio.cz
Stáhnout přílohy: